31 januari 2009

Tvåändsstickning är farligt!

Tvåändsstickning verkar farligt beroendeframkallande ..det också. Efter att ha försökt mig på en egen variant av hjärtan på provlappen började garnet ta slut.. När man tvåändsstickar ska garnet vara z-tvinnat och något sån't ullgarn har jag inte ännu, men jag letade lite i gömmorna för att kunna testa lite mer här hemma. Ett test blev ett mobilfodral av bomullsgarn. Jag sydde ihop botten på samma vis som jag brukar sy ihop tån när jag stickar strumpor. Nästa test blev ett kitchigt armband av syntetgarn ..jag vet inte om man ska maska av på något särskilt vis, så jag gjorde som vanligt. Kunde inte låta bli att testa att sticka med några pärlor... Nu ska jag försöka hålla mig lugn tills kursen på måndag :)

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Jag blir hur sugen som helst att lära mig, det blir ju supersnyggt.
Lycka till på kursen
Kram/Veronica

Emmas dagar sa...

Vad roligt att du fastnat för tvåändsstickning! Men du kanske inte ska fastna I det...
Jag blir lite sugen jag med på att ta fram min påbörjade vante...

Marianne sa...

Åhh vad fint det blir. Tvåändsstickning är något som jag funderat på länge men det har inte blivit av.

Tvärslå sa...

Man måste ju inte ha z-tvinnat garn, det går ändå :)