6 januari 2008

Hemlisfrågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? Jag gillar ull, lin och bomull.
2. Vilka är dina favoritfärger? Svart och grått
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Njaa, men brunt är väl ingen favorit och garner som är melerade i flera olika färger.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? Metall och gärna strumpstickor
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Lärde mig när jag var liten och har nog stickat till och från sedan dess. Mest nördigt har det varit senaste tio åren. 
6. Dricker du kaffe? Te? Både och men mest kaffe
7. Är du allergisk mot något? Nej
8. Vilken slags musik tycker du om? Jazz
9. Favoritgodis? Det mesta utom lakrits. Gärna mörk choklad.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? Lite virkning, broderi och ännu lite mindre knyppling. Jag provar gärna på nya pyssel, helst textila. 
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Det aktuella projektet brukar kännas roligast, men det har blivit många vantar och då helst tvåändsstickade ...och koftor.
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej, men på Hemslöjdens tidning. 
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Jag har stickat ett älghuvud och hoppas göra fler liknande lite större projekt..
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? Ja, för det mesta :) ..och har ca 17cm runt handleden.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? :) Ja, men jag gör det inte lika ofta nu som för några år sedan.
16. Stickar du sockor? Ja gärna.
17. Vad har du för fotstorlek? Stl.38. 25 lång – 22 runt
18. När fyller du år? 27/10
19. Stickar du med pärlor? Ja då och då
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? Romaner

Inga kommentarer: