7 september 2008

Lilla jag på café!?

I somras blev jag tillfrågad om att komma till ett stickcafé och "visa nå´t" .. Jag blev smickrad men lite ställd för visst stickar jag massor, men det är det ju många som gör... :) Vadå jante!? Vi bytte iallafall nummer och i veckan fick jag plötsligt frågan om jag kan nu på tisdag. Hoppsan! Mina koppartrådsäventyr tycker jag är roliga, så det får det bli. Det har dessutom blivit några halsband på sistone så jag har lite att visa. - Så om ni har vägarna förbi Kumla bibliotek på tisdag vid kl.17-19 kanske vi ses?

De är stickade med en tråd koppartråd och en tråd bomull/silke/lin på strumpstickor 2,5. Till det gröna har jag tagit mönstret från sjalen Candle Flame. Jag har oftast använt vanliga halsbandslås, men nu provade jag med en knapp och en koppartrådsögla som jag virkade runt. Det vita halsbandet kan man ha som på bilden eller med knappen mitt fram så halva blir smalt och halva med spetsar. Mönstret till det är detsamma som jag tidigare använt till armband (Roliga stickbokens strumpeband).

1 kommentar:

annas alster sa...

Hej!

Hur gick det på caféet? Tänkte på dig när jag gick förbi biblioteket på väg till tåget.

Träffade en tjej idag på trend tyg och garn som tänkte starta att stickcafé med sin syster. Lite yngre folk kanske, lite mer att man bara kan komma själv och få vara med.
På måndagar Hälls på stallbacken, kl 6 och framåt.
Brukar du gå på Märtas?