16 mars 2008

Kalla fingrar

Vårsolen tittade fram i helgen och det piffades lite på balkongen här. I det ingick att äntligen maska av min Candle Flame-sjal!! Sol i alla ära, men det tog ett tag innan fingrarna fick tillbaka värmen… Jag tappade suget för sjalen ett tag, men tycker att den blev jättefin nu när den äntligen är klar.

Kanske var det för att jag såg det som ett tecken att jag tyckte mig se mönstret dyka upp på en kofta både i Greys Anatomy och Private practice som jag tog tag i att göra den klar?
Kanske var det för att jag fick ett fint sjalmönster av min hemlis- avsändare och inte ville dra på mig ännu ett UFO? Ca 170x60 cm känns alldeles lagom, även om jag tänkte att jag skulle ”hålla ut” tills nystanet tog slut. Man vill ju inte riskera att garnet tar slut mitt i en mönsteromgång eller i avmaskningen :)

3 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilken fin candle flame-sjal! Det är så roligt att se hur olika de blir i olika garner. Grått var väldigt snyggt.

miaring sa...

Man ska respektera tecken, de som kommer från skyn likväl som de som kommer från TV:n!

Ina sa...

Ååååå va fin den är. vill också..=)