31 mars 2008

Dagsverke på tåget

Jag var hemma i Härnösand i helgen. Ja, hemma är både här i Örebro och i Härnösand där mina föräldrar bor. Tågresor betyder såklart stickning, så sjalen Vinge har några mönsterrader fler, svarta koftan har blivit något längre, dominostrumpa nr.2 är även den lite längre och så jag har råkat börja på en halsduk. Det blir inga aprilsockar för mig, inte i april iallafall, jag forsätter sticka och fästa trådar på mina dominostrumpor istället. Som sagt tåg=stickning, men en försening på tre timmar kändes ändå segt igår kväll... 9 timmar är lång tid...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, åka tåg kanske vore något till äldsta dottern, då... tror det tar cirkus - 24tim(?) eller dyl - och då lär jag ju hinna med lite stickning... kanske? Men, är det så kul? Arvika-Stockholm(?)-Kiruna... tor blir det ca 48timmar... Nja, undrar jag... :p
Mellanlanda i Luleå - om nu den yngsta är kvar där då... Annars måste man ju till Haparanda för att hälsa på henne... Hm, äh... Bila upp och sedan får den yngsta hälsa på sin syster så man får SE dem i ögonen istället för att bara prata med dem... eller möjligen se dem via datorn... IRL är ju alltid lite mer kul... :)
Må så grankott... värmländskan Bim... men ungar långt bort, undrar varför? ;) Naturen antar jag, eller möjligen kärleken??? ;)

miaring sa...

vilken stor sticke-packning du måste haft! Har du någon bild på din Vinge?