1 mars 2008

Färdig, färdigare, färdigast

I förra inlägget var virkade vantarna färdiga, men nu är de pyntade och klara och ännu färdigare. Jag återkommer om de skulle bli färdigast också. ”Personal style and love never goes out of fashion” Jag hittade orden i en reklambroschyr. Hela texten står längst ner i högerspalten på sidan. De är ganska tunna, men jag tror de kan värma bra ändå för de är rätt täta. Jag är nöjd och glad.




Mars månad i sock-klubben innebar att man
måste välja (eller sticka två par). Jag valde
Drops dominostrumpor. Ganska pillrigt
eftersom rutorna stickas var för sig, men jag
lägger upp för flera rutor samtidigt så känns
det som det händer lite mer. Jag har inte
fördjupat mig i hur häl och fot ska bli till ännu,
utan stickar nog två skaft först och hoppas att
det löser sig sen. Som ni ser är jag inte så färg-
glad av mig utan fortsätter vårens stickning i
gråskala.. Det blev inte gröna strumpgarnet
som jag egentligen tänkte i februari, men sköt
på till mars..
Kanske sprakar det till i april.. haha, vilket rim :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Svart, grått och vitt "never goes out of style!" Idag har jag varit och inhandlat lite saker. Det ena är mjukt, runt och cirka kanske 700 meter långt...det andra är platt, vitt och med en massa svarta bokstäver på...ledtråd; man tittar jättemycket på det platta, vita när man använder det mjuka, långa...hihi
din hemlis

Anonym sa...

Svart, grått och vitt "never goes out of style!" Idag har jag varit och inhandlat lite saker. Det ena är mjukt, runt och cirka kanske 700 meter långt...det andra är platt, vitt och med en massa svarta bokstäver på...ledtråd; man tittar jättemycket på det platta, vita när man använder det mjuka, långa...hihi
din hemlis

miaring sa...

Nu när jag ändå är avslöjad; kommer du ihåg att jag var din sock-kompis förra året, när man skulle skicka sockar? Jag fick ett par vinröda av dig med uddar på skaftet. Du må tro att de har blivit använda! kram Mia

Anonym sa...

Vad snygga de virkade vantarna är! Och jag gillar verkligen texten i broderiet!

LenaL sa...

Så snyggt det blir med det svart-grå-vita! Ser fram emot att få se det färdiga resultatet! Men hur får du det med vidden i benen? Mina blev så rysligt vida så jag har fått minska ner storleken på rutorna mycket mer än vad som föreskrivs i mönstret.

Kram!

Anonym sa...

Vilka snygga och personliga vantar och en sån snygg blogg.

majsan sa...

tjusiga vantar och raggisarna kanon vågar inte riktigt gå in på dom..Verkar himla pilligt?