16 september 2008

Lyx!


Jag har det oförskämt bra i skolan. Det känns så himla lyxigt att få ha ett sånt här år! Att få leka och vara kreativ hela dagarna.. att få massor av tips och idéer av alla runtomkring.. Problemet är kanske just det, att man får så många nya idéer hela tiden och bara vill mer mer mer... Idag har vi suttit och pillrat och sågat och lödit i silver hela dagen.. Vi har fått i uppgift att ta med något ur naturen, gärna i trä. Jag hittade en pinne som för mig var ett solklart lama-ansikte så jag knåpade ihop en liten lama, stickade en röd tröja till den och idag fick den tuppkam och vingar av silver. Vad man har den till? Det är en brosch :)

Första lektionen vi hade för ett par veckor sedan, var uppgiften att såga ett valfritt mönster i en 4 x 4cm silverplatta.. kanske inte ett helt otippat mönster?

4 kommentarer:

desiree sa...

Men vilken underbar lama. Vingar av silver! Helt ljuvlig.

Emmas dagar sa...

Jag är minsann lite avundsjuk på ditt Lyxår... ;-)
Jättefina grejjer du gör, hela tiden!

ylva sa...

Men vad roligt du verkar ha ! Det är verkligen lyx,det härliga är väl att du är så medveten om det också, för då blir det liksom ännu mera värt (?)Hur som helst så ska jag "lyxa" till det med en silversmideskurs om några helger. Ser fram emot detta och hoppas att min kreativitet också vill vara med den dagen.

Jonna sa...

Visst är det lyxigt! Jag blev lite nostalgisk och tänkte tillbaka på mina två år på konstskola...Nu ska jag ta och börja på vingen...har repat typ fem gånger på en annan hålsjal så nu behöver jag omväxling:) //Jonna från Hälls