11 mars 2015

Stickhelg i Vrigstad

Här var jag i helgen, i lilla Vrigstad. Emma ordnade stickhelg och jag var en av alla som var där och njöt.
Under större delen av helgen var det här min utsikt. Emma hämtade dit sin fina lilla spinnrock, som jag fick prova och vid den blev jag sittande. (Nej, hon hade inte tänkt spinna på den själv.) Jag hade hittills bara spunnit på slända och tänkt att om jag väl får prova på spinnrock så blir jag förmodligen biten. Så blev det.
Foto: Signe a.k.a Tösen.
 Jag testade att spinna tretrådigt garn genom att kedjetvinna det och visst är det lite knöligt och onödigt hårt tvinnat, men det var himla kul! Tack Anna som hade extra spinnfibrer som jag fick köpa.
Jag lyckades hålla mig ifrån att köpa garn, även fast det fanns en affär med mycket fint på plats.
Butiken i den lilla röda väskan däremot, den med den charmiga försäljerskan, den gick det inte att motstå och vi var många som åkte från Vrigstad med nya fina stickmarkörer.

4 kommentarer:

Anna sa...

Låter som att ni haft en fin helg! Kul att du hittat till spinnrocken!

Iréne JB sa...

Kul att träffas igen, och jag håller med, butiken i den röda lilla väskan var oemotståndlig :)

ylva sa...

Åhhhh va härligt det ser ut ! Och vilka fina markörer.Garnet ser ju jättefint ut

Eva Mattsson sa...

Det var kul att träffas! Fantastiskt fin kofta du stickar av dina egenspunna garner!/Eva