30 januari 2014

Korsning, vridning, korsning, vridning

Kors i taket, knyppeldynan har åkt fram, efter ett par år ovanpå garderoben i källarförrådet. Knyppelfröken Kerstin ringde förra veckan och jag fick nytt pepp till att prova igen. Jag gick kurs två terminer för flera år sedan och sen har det inte hänt så mycket mer på knyppelfronten för min del. Första lördagen varje månad har Örebrouddarna öppet hus och man får komma dit med sin dyna. Bäst att fräscha upp de där dubbelslagen innan jag går dit, tänkte jag, så med mycket tankekraft och möda lyckades jag få till en liten "udd och stad" härom kvällen. Men de där beskrivningar...!?  
- Näe, tacka vet jag stickmönster!
Fortsättning följer på lördag...

8 kommentarer:

Iréne JB sa...

Knyppling är verkligen roligt! Speciellt när man får freestyla. Men lite repetition är aldrig fel. Har även jag precis knypplat lite udd & stad :)

Lina & Mia sa...

Jag har oxå knypplat för något år sedan, men med tre barn och en busig katt så är det lite svårt! Ska försöka få till ett eget litet pyssel-krypin så kanske knyppeldynan kan komma fram! Det är ju hemskt kul, men tidskrävande :) kram Lina

Anneli sa...

Det är skoj att knyppla!
Hade en farmor en gång i tiden som var suverän på det. Dock var jag inte så värst intresserad, då. Men nu har jag också knypplat lite för en fröken Kerstin. Undra om det kan vara samma Kerstin, tro? Men den som fastnade mest för det är min 11 årige son. Tyvärr vill och inte vill han fortsätta med det nu när hans mor inte har tid. Men att besöka Örebro uddarna på lördag kanske vore nåt både för mig och honom. Var finns de?

emma sa...

De håller till i Vuxenskolans lokal på Farbiksgatan 8, i korsningen Fabriksgatan - Nygatan. Kl.10-14 :)

jonna d sa...

Så skoj med knyppling. Det har jag alltid velat prova men det ser så oerhört komplicerat ut.
//jonna d

Rumpetuss sa...

Har provat att knyppla en gång i skolan, dekorerade en trä ask med en knypplad spets :0) har kvar burken än!!!

ylva sa...

Hmm detta är en vit fläck på min hemslöjdskarta, har stått många gånger på loppis och fingrat på en knyppeldyna. Fint blir det och roligt att använda i nåt syprojekt

Anonym sa...

Det är inte klokt vad svårt det verkar. Tålamodsprövande. Min dyna ligger i en låda på vinden. Har aldrig försökt mig på knypplandet.