25 februari 2013

Äntligen

För ungefär tolv-tretton år sedan, när jag började lära mig teckenspråk, träffade jag en härligt positiv kille som jag var kontaktperson åt och vi håller fortfarande kontakten. När vi sågs hos mig sist provade han min pojkväns mössor som jag stickat, konstaterade glatt att de passade och vi tummade på att jag skulle sticka en till honom också. Det var i somras och jag tänkte att det passade bättre framåt vintern. Sist vi sågs efterlyste han sin mössa, så vi shoppade garn och han valde färgen. 
Imorn fyller han 28 och mössan kommer äntligen med posten. 
Grattis Daniel!
Garnet är Juvel, köpt på Ohlssons tyger och stickan var 3,5. Jag har stickat resår (4 räta, 3 aviga) och flätat på var femte varv.

2 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Oj en sådan har jag haft. Snygg

Liisa sa...

Sitter som en smäck! Snygg!