4 oktober 2008

Lördagspyssel


Jag fick se i tidningen igår att knyppelföreningen hade öppet hus så jag tittade dit med mitt trassel… Jag köpte svart tråd i våras, men schabblade när jag skulle rulla upp den på pinnarna så dynan har blivit stående sedan innan sommaren. Fröken Kerstin fanns på plats, så hon hjälpte mig reda ut det och sedan var jag igång igen :) Det var ett och ett halvt år sedan jag knypplade sist, så jag är helnöjd att jag faktiskt minns den lilla trappgränden… nästan..
- Hmmm, hörde jag bakom axeln, med ett fundersamt tonfall..
- Jag tror du glömmer den extra vridningen. Javisst gjorde jag det, och visst var tråden egentligen för tjock för mönstret och inte är den helt rak, men jag är på banan igen.. Jag köpte en tunnare tråd och hoppas hinna experimentera lite.. nån gång. Dessutom träffade jag, som jag hoppades, Knyppeltanten och kunde fråga lite om sockklubbens oktobermönster, där det också trasslar.

Väskan del 3 blev ett enpunktsperspektiv - krya på dig nu Urban!

Idag är det planering av danskurs och styrelsemöte som gäller.

1 kommentar:

Anna sa...

kul att knyppla i svart tråd.... blev jättefint...