12 januari 2017

Regnbågshalsduken

Regnbågshalsduken är färdig 
och använd och jag gillar den! 
Vrider man den "rätt" kan den med lite god vilja dessutom matcha mössan i förra inlägget. 
Halsduken är stickad i regnbågsgarn från Kauni och tre olika nyanser av Magasin duetts supersoft - plum, cranberry och calypso (de två sistnämnda finns med i mössan). 
Färgerna jag randat med kommer igen i rengbågsgarnet och det gör att det blir lite av en synvilla som jag gillar..

När jag hade stickat den lagom lång sydde jag ihop den. Jag var osäker om garnet skulle räcka till att både maska av och sy ihop, därför sydde jag i maskorna direkt från stickan. 
Lagom lång var i det här fallet att den skulle räcka två ganska lösa varv. Antingen kan jag ha den lite löst och dra upp en över öronen, eller så drar jag åt den tightare och viker det som blir över innan för jackan. Jag tror att det här kommer bli en favorit..

5 kommentarer:

Ullfull sa...

Rackarns snygg!! / Anita på Gotland

med nål och tråd sa...

Åh gillar jättemycket, riktigt fin!

Mamma Mia sa...

Håller med, kan inte bli något annat än en favorit. Super!

Katrina sa...

Vilken härlig halsduk!

Katrina sa...

Vilken härlig halsduk!