18 november 2016

Esters overall



Esters overall är klar! Mjuk och skön och lite lagom för stor - typiskt bra grejer för ett bebisplagg.
Mönstret jag använt har mosstickade ärmar och kanter, men jag stickade resårkanter och slätstickade resten med lite improviserade små mönster...
Garnet var skönt och lätt att sticka med och trots banderollens handtvättsymbol så körde jag den i tvättmaskinens ullprogram och det gick finfint!
Knapparna secondhand-köpte jag egentligen med hopp att kunna använda dem till min kofta, men de var för få för den. Tur det, för här passade de perfekt!
Mellan benen är det sydda tryckknappar.
Garn: Semilla Cablé 
Stickor: 4,5 och 5
Mönster: Puttedragt
Här har hon den med bara blöja under och den verkar inte klia eller vara sticksig. Som en bonus verkar den ju funka bra att köra lite breakdance i också...
Ljuset är inte det bästa en morgon i november och kontrasten mellan det mörkgrå och rosa kanske inte heller är optimal men men...

Inga kommentarer: