10 juli 2016

Garter ear flap hat

- Smaaajl! - Cheese? Nähä.

Garter ear flap hat, en rätstickad mössa med öronlappar. Jag har sett så många som har stickat den här mössan och alla verkar gilla modellen, så jag tänkte att jag måste testa jag också. Frånsett att den blev snudd på lite för liten, så gillar jag den. Hela mössan fick bli lite av en provlapp och jag kommer säkert sticka fler av samma modell. 
En tanke jag fick var att sticka en liten resårkant istället för rullkanten längst ner, så kanske provar jag det på nästa. Den här stickade jag på stickor 2,5 i garnet Mandarin petit från Sandnes. 

I övrigt har det inte blivit så mycket stickat, men när det blir så är det dominorutorna som åker fram. 
Då graviditeten gick över tiden, blev förlossningen igångsatt och det innebar typ en dags väntande. Självklart hade jag en stickning med mig och det blev några rutor...

1 kommentar:

Grahnslöjd sa...

Vilken söt mössa!! Och söt bebis förstås:)