9 augusti 2015

Gingko Cresent

Marcus mormor har fyllt 85 och jag stickade en sjal till henne.
Jag började lite sent för att göra något stort och avancerat, så jag tänkte att Gingko Cresent skulle bli bra och stickorna nr.4 kändes tjocka och snabba. Allt hade nog gått bra om jag bara inte hade stickat så himla fel och om jag bara hade kollat på vad jag höll på med i tid....
Det slutade hur som helst lyckligt och mönstret var det verkligen inget fel på!
Det var tydligen lite för längesen jag stickade spets med mönstervarv på både rätan och avigan, så jag stickade liksom vartannat varv åt fel håll..... i TRETTIO varv.
Say no more.
Jag repade upp och började om och sen gick det hur fint som helst. Hepp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin modell på sjal! Måste ha blivit en uppskattade present!