1 augusti 2015

Ashford Kiwi

Först måste jag få säga stort tack för alla fina kommentarer om koftan i förra inlägget! 
Jag har inte fått se den på än, men den såg ut att vara bra i storlek.


Jag har ju faktiskt köpt ännu en spinnrock. En sån där liten smidig, som jag hade tänkt köpa innan jag hittade den andra på loppis. Så här nöjd var jag när jag körde hem med den från Hallagården, i början av sommaren, samma dag som det blåste som värst och päronträdet gick av. En Ashford Kiwi blev valet. 
Jag håller fortfarande på och bekantar mig med den och testar mig fram. Det jag spinner just nu är en blandning av fårull och angorakanin. Mamma fyndade en kasse med kardad men lite grov och otvättad ull åt mig på loppis och den har jag kardat ihop med mjukaste angora från Hallagårdens kaniner. Jag hoppas på ett lite mjukare garn, än när jag spann bara fårullen.




3 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Vilken lycka! Garnet och ullen ser ljuvliga ut

Térèse sa...

Härligt att spinna!

Har en helt orelaterad fråga; hur har du gjort för att lägga till den där "gilla-rutan" efter dina inlägg? Jag har också en blogg och skulle vilja ha samma funktion! Ser så trevligt ut :)

Vänliga hälsningar
Térèse

Manduzana stickar sa...

Grattis till din nya kompis!