26 juni 2015

Sommarstickning

Jag har tre nya stickningar på gång för sommaren. Randigt, grått och rosa verkar vara nåt slags tema, jag ser nu när jag ser bilderna såhär bredvid varandra. 
Först ut är en halskrage/cowl av mitt egenspunna garn och sedan kommer ett par vantar, somrigt så det förslår. Tröjan är nog det enda som kan tänkas va aningen somrigt. Tunn och lätt i lyxiga Duo Silke-Merino och tänkt att bli lite oversize.
Det kommer att bli en hel del bilåkande i sommar så randigt och runt-runt utan krångligheter passar nog bra när man ska läsa kartan. 
Han älskar att köra och jag älskar att sticka, så vi brukar liksom dela upp det ungefär så. 

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Snyggt! Bra bilstickning måste man så klart ha. =)
Vi har också den fördelningen när det gäller bilkörning.
/Trevlig helg!

miastick sa...

En mycket bra uppdelning som vi också brukar ha, fast min man älskar inte att köra riktigt så mycket så ibland får jag göra det jag med...
Fina projekt! Jag älskar rosa och vitt just nu. Och grått.

ylva sa...

Ser ut som perfekta sommarstickningar, själv gör jag vantar som jag redan har gett bort men som ska komma efterhand nu i sommar. Jag har också spunnit med hundull , det fick bli ett par varma sockar till hundens husse tillika min far. Ullen jag fick var mest underhår vilket gjorde att det var lite svårt att få ihop , ( för korta fibrer) så garnet fällde rätt mycket men det var nog mest en teknikfråga och berodde nog mest på spinnerskan ....