25 maj 2015

Spinnrock!

Jag köpte en spinnrock förra veckan!
Svarvad och fin, försiggjord [föschejord] som vi säger hemma. Jag hittade den på en secondhandbutik för 100 kr.
Egentligen har jag siktat in mig på en ny och modern liten rock, men jag kunde inte låta bli den här. 1860 och med initialerna P.H.S.S - bara en sån sak. I ivern märkte jag inte att spolen saknades, men nästa dag hittade jag en spole på en annan second hand, det måste väl vara nåt sorts tecken? 
Med några extra brickor, för att hålla hjulet på plats, går den finfint. Det tycket jag iallafall, jag har ju inte så mycket att jämföra med.
Så här glad är jag!
Nja, skärpet är ingen originaldel men det håller saker och ting på plats, som skärp ska göra.

3 kommentarer:

ylva sa...

Underbart, finns ingen bättre känsla från förr och nu samtidigt :).

Liisa sa...

Åh vilken fin! Hoppas ni blir lyckliga tillsammans ;) ser bra ut!

Manduzana stickar sa...

Vad roligt! Ni ser ut att trivas bra tillsammans :)