7 juni 2014

Omsytt nr.1 - Hejdå puffärmar

På jobbet har vi en köp- och säljsida på Facebook och där är det ganska mycket kläder i omlopp. Jag hittade en blommig blus med knytband i halsen och puffiga ärmar. 
Jag gillade tyget även om modellen inte passade, så jag tänkte att den kanske kunde gå att göra om. Jag sprätte bort ärmarna och istället för att försöka krångla med den pyttelilla fållen i symaskinen så sydde jag den för hand. Jag tyckte att det blev finast att vika fållen utåt. För att ärmhålen inte skulle bli för vida, trädde jag i en tunn resårtråd i fållen som håller ihop dem lite. Knytbanden i halsen klippte jag av och sydde fast i sidan, så de knyts på ryggen. 

3 kommentarer:

ylva sa...

Hur fint som helst ! Visst är det en speciell känsla att återanvända. Det känns ända in liksom :-)

Annika sa...

Jättefin! Hade varit roligt att se en före bild!? Om du har någon!?

Manduzana stickar sa...

Men, så fiffigt att göra som sådär!