19 februari 2014

Mittemellanmössa

Här var det visst lite tyst, men jag stickar faktiskt! För ett par veckor sedan hade jag ingen stickning att ta med till stickcaféet (ingen jag var sugen att ta med iallafall..). Eftersom det hade önskats en mössa så blev det en bra mittemellan-stickning och med marks&kattens ekoull på stickor 4 var det dessutom en ganska snabb stickning. Jag har stickat en likadan mössa i tunt garn förut och gillar verkligen det här mönstret. Det är smart uppbyggt och går bra att variera i både antal maskor och mönsterrapporter beroende på vilket garn man använder.

4 kommentarer:

Karin-Ida sa...

Jättefin, den ska jag sticka till min man, han behöver en ny mössa!

Birgitte sa...

Den var skikkelig fin! Luer med fletter er en favoritt hos meg:)

Liisa sa...

Jättefin, tycker jag med!

andrea sa...

Hur många maskor tog du? Supersnyggt, vill gärna sticka en.