18 juni 2013

Sprayfärgat

- Det funkade med sprayfärgen!
Jag strök tröjan på avigan och sen satt färgen fast när jag tvättade den. Det blev nästan lite metallic-känsla eftersom färgen bara ligger "på" tyget, men det är lite svårt att få med den rätta färgen på bild. Der gick åt ungefär halva flaskan med färg och jag är bra sugen att spraya nåt mer..


För att staga upp halsringningen lite, sydde jag fast ett sammetsband på insidan och de prickiga knapparna som jag beställde från Stickfrossa för ganska längesen kom äntligen till användning.


6 kommentarer:

Mimmi sa...

Spännande med spray! Har haft funderingar på att dekorera sydda kläder med något sådant, så jag undrar vad för färg du använt och var du köpt den.

Din tröja blev störthäftig, jag gillar effekten.

emma sa...

Jag hittade färgen hos Panduro, den heter Palett heter och finns i flera färger :)

ozelote sa...

Kul idé, det där måste testas! Koftan blev väldigt mycket snyggare. :)

Annika GW sa...

Oj, kan man göra så! Det trodde jag inte. Måste jag testa någon gång! / Annika

ylva sa...

Kul idé ska jag vara ärlig så trodde jag inte så mycket på projektet när du visade först men jag får verkligen lyfta på hatten , jätteläcker !Glad midsommar du med

metamorphosis sa...

Smart att ge ett plagg du inte använder en liten makeover. Hoppas du gillar den bättre nu! :)