30 juni 2013

Kajsa och Lasse

En av mina bästa kompisar gifter sig i helgen och för ett tag sedan frågade hon om jag ville sticka en liten väska till henne. Självklart! Hon köpte garnet själv, för att det skulle bli rätt vit-färg, i övrigt hade jag fria händer och då blev den såhär. Fodertyget hittade jag hos Panduro och knapparna är second hand. Jag stickade en i-cord till rem om man vill ha den över axeln eller hänga upp den och fodret till locket och bakstycket stärkte jag med vliselin. Sidorna är rätstickade och botten är en fyrfläta. Locket stickade jag i en halvcirkel med hjälp av förkortade varv. 
Garnet är Sandnes duett mini och stickorna 2,5.  



För två år sedan gifte sig en annan av mina bästa kompisar och då var det självaste buketten som stod på önskelistan.

6 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Men oj vilken fin liten väska, kommer passa utmärkt till en brud tror jag!!!!

Maria sa...

Den är bedårande! Du mycket fina och roliga saker.

Maria sa...

Gör skulle vara med också.... :)

Ulla sa...

Verkligen mycket fint på liten yta.

Karin sa...

Å vilken fin väska verkligen dekorativt med alla små fina knappar på. Ha en fin sommardag Karin

Viffla sa...

Jättefin!