9 november 2009

I väntan på vadå?

Glocalnet är inte på min sida... Jag har fortfarande varken telefon eller internet här hemma - stör-störigt!! Med en tillfällig tjuvkoppling via dator och mobil hittar jag ändå hit. Nänä, inte särskilt olagligt, det är min killes nät.

Koftan med Einstein är klar, även om den inte ser ut som jag trodde den skulle göra.. Ganska stilig om jag får säga det själv! Jag fick idén till knäppningen från en kompis kofta och tycker att den passade bra till mina fina loppisknappar. Både ärmarna och halsringningen fick en virkad kant runt sig och runt ringningen sydde jag även fast en spets. Ärmarna fick bli korta då tiden sprang iväg och jag ville att den skulle bli klar till utställningen ..där den nu är till salu... Det svarta garnet kommer från min kasse med fådda garner och är 50% ull 50% supralan. Det har kostat 3:25 inkl. moms/100g ..förmodligen för länge sedan.
Mönstret till porträttet gjorde jag genom att kopiera över en bild till rutigt stick-mönsterark.. Sedan var det bara att räkna och att hålla ut.. ibland tungan :) De svarta konturerna i ansiktet och formeln broderade jag dit sist..

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Otroligt snygg! Modellen är verkligen en vinnare!

metamorphosis sa...

Riktigt schyst väst! :-)

Har nog aldrig sett en stickad Einstein tidigare, men jag tycker att han passade fint i räta maskor!