19 april 2009

Adamas Shawl

Sjalen är klar och har provgåtts under helgen. Den gick finfint :) Jag gillar mönstret och det gick bra att hålla i huvudet. Först tyckte jag att mönstret verkade bli upp och ner, men sedan insåg jag att sjalen stickas från mitten av överkanten och utåt/neråt - ett nytt håll för mig :) Sjalen blir ganska slät redan när man stickar den, så det var lätt att se hur stor den var eftersom den knappt behövde blockas. Jag tänkte först sticka den i ett rött ullgarn, för jag ser hjärtan i mönstret och tyckte det vore fint, men jag är nöjd att jag valde cottolin istället så den inte blev så varm.
Jag stickade den alltså av cottolin som väl egentligen är vävgarn, på sticka 2,5.
Idag blev det vår på balkongen. Fönstren är putsade och möblerna och några blommor är på plats.
Nästa lördag har vi öppet hus på Kävesta Folkhögskola. Vi på konst- och formlinjen kommer att ställa ut så mycket som möjligt av det vi gjort under året i trä, silver, keramik, textiltryck, måleri och skulptur. Musikerna kommer att spelar, dansarna kommer att dansar och det kommer att hända allt möjligt under dagen. Välkommen :)
På tisdag ska jag vara med på stickcaféet i Kumla och visa mina idéer om att sticka och virka smycken av koppartråd - kul men pirrigt! :)

2 kommentarer:

Sommarfröken sa...

Supersuperfin sjal! Du är så duktig! Kram från Sommarfröken

Pixi sa...

Jättesnygg verkligen!! =)