7 november 2008

Mot sol och värme med paket i väskan

Snart går tåget mot arlanda och imorgon flygs det till Egypten för att fira mammas jämna födelsedag! Det har pysslats med en del hemlisar här och de har inte visats på bild eftersom jag vet att mamma är här och kollar, men nu är det lugnt så här kommer mammas kofta och halsband. Koftan är ett drops-mönster men det enda som är detsamma är nog maskantalet. Jag har stickat den i tvåtrådiga jästrike från Järbo på sticka 3,5 istället för i alpaca och mönsterborderna har jag knåpat ihop själv. Koftans framstycken och bakstycket stickas i ett stycke och tillsammans med ärmarna blir det sedan till ett ok. Jag har inte stickat någon så’n modell förut, men det gick smärtfritt - särskilt som jag fick låna Ulles lyxstickor.

Halsbandet är silver brickor som jag lött ihop och fäst i varandra med ringar. För att få med lite textilt, borrade jag hål och sydde korsstygn i några av plattorna.



Vi ses igen efter en veckas sol och värme!

2 kommentarer:

SF sa...

Vilka fina sacker, Särskilt halsbadet var urläkert.

ylva sa...

Din mamma kommer att bli jätteglad!Personligt och gjort med kärlek