20 februari 2008

Lägesrapport


Det går lite segt på pysselfronten här. Jag stickar och virkar, men det känns liksom inte som det händer något. Kanske beror det på att det är flera projekt på gång… och att jag inte har mönster till alla. Här kommer en liten lägesrapport i alla fall. Jag blev osäker på storleken på svarta virkade koftan, så den ligger under lite blockning just nu. Jag visste väl att jag skulle få användning för jättepusslet jag fick för mig att jag behövde på en loppis för sisådär fem år sedan :) Det stod länge i garderoben hemma hos mamma och pappa, men så fick jag se på Ilsefins blogg att det var just till att blocka jag skulle ha det. Candle Flame sjalen börjar få närmare 300 maskor/varv så det känns lite segt just nu, men lite bilåkande i helgen kanske kan göra sitt. Tur vi ska åka ganska tidigt på dagen… Jag tycker nästan bättre om mönstret som blir på baksidan. Det trassliga randiga här nedanför är ett par virkade vantar som varit på gång ett tag. Tunt garn på nål 2,5 - Hur tänkte jag då? När de väl är färdiga har jag tänkt mig lite pärlor /knappar /broderi på dem. När de är färdiga…tids nog..

Inga kommentarer: