20 januari 2008

Lördagskväll framför tv'n

Blev sugen på att virka en liten krabat när jag såg den här luringen, så mitt lördagskvällspyssel blev en liten nalle (15 cm.ö.h). Jag skrev ner "mönstret" så om du vill prova att göra en likadan är det bara att skicka mig ett mail ...fast jag kanske ska erkänna att jag nog aldrig läst virkmönster och än mindre skrivit något själv, så inga korrekta termer utlovas... :)

Jag har fått frågan om var jag köpt min garnkorg. Den är köpt på Rummet Design och Inredning i Sundsvall, men här hittar du företaget som säljer dem och mycket annat fint.

Det står mycket på att-göra-listan idag, men hemskt lite om stickning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Åhh va söt nalle. :)
(ja, ja har hitta mycke fint på din blogg!)
Kul grej att komma på själv sådär!Jag vill gärna göra nallen! Tänkte det kunde bli en present åt en kompis son.
Skicka ett mail skulle man göra..?
Var hittar man din mail då undrar jag nu..lite stilla funderande...??
(sorry, ja ser nog hemskans dåligt eller har ja blundat just när ögan svepte förbi din e-postaddres!)

Bästa Hälsningar, å mycke TACK på förhand!
//mrs M.

Anonym sa...

Hej hej!
Va gullig nalle!! Ja vill ju gäärna ha mönstret, taack tack på förhand, meen....var finns din mail då??
Ja hittar ingen mail snyft.
Så ja får väl lämna som en kommentar istället då, o hoppas på tur!
Hoppas på svar på denna kommentar, så att ja får veta din mail alt kan lämna min.
Tack! ;)

Vänligaste Hälsning
Maria