3 december 2007

Julkalendrar och papperslera

Födelsedagspresent 1 är klar:
Min bästa bästa ska få en irritationsboll..
Perfekt att klämma på när det bubblar inom dig.

Sticka två rektangulära stycken med lovikkagarn på stickor nr.5
De ska vara 2,5 gånger så långa som de är breda.
Sy sedan ihop dem med samma garn och fyll med vadd.
Tvätta i maskin i 60 grader - Vips är bollen rund och fin!

..Jag gick sedan loss med broderigarn och dekorerade friskt...
Ett enkelt och roligt projekt - Dessutom första gången jag tovade i maskin :)

Blir man aldrig irriterad går det säkert lika bra att hänga den i granen eller i fönstret eller ge till katten eller bäbisen med en bjällra i...

Jag och en kompis var på en rolig söndagskvällskurs i den lilla Örebrobutiken Unik förra helgen. Papperslera :) Tidningspapper, vatten, potatismjöl och krita kan helt uppenbarligen bli till lera. Efter kokande, kletande och en liten kaffepaus fick vi med oss varsin lerklump hem och några små försöksalster är nu klara för slipning och målning... Det kanske inte ett nytt träsk att trilla i, inte lika enkelt som stickning att "bara göra", men himla kul att ha provat på och eftersom jag höll till på diskbänken har det inte kunnat samlas några högar där...


Trädet är byggt på en stomme av hönsnät, ståltråd och tidningspapper och är tänkt att hänga halsband på. Forts. följer.

Min decemberstickning ska jag försöka begränsa till dessa två stickkalendrar:
http://www.jdw.blog-city.com/ och http://frokenfadvent.blogspot.com/
..typ

Inga kommentarer: