27 november 2007

Julmarknad, fluffig garnfilosofi och plugg



Julmarknaderna har börjat i Wadköping, så jag var där och fyllde på i min hylla. November var en pulsvärmarmånad, medan december är en hemtentamånad och inget annat... Jag har bara bara två födelsedagspresenter att avsluta också.. och så råkade jag sticka mig en sjal i drops grön- lila-melerade Ull-Flame...
Jag hittade garnet i en fyndkorg hos Nysta i våras och var lite stolt över mig själv som köpte fyra nystan och inte bara ett. Det är lätt att hitta fina måste-garner och köpa en härva eller ett nystan utan att veta vad man ska ha det till - Hur mycket räcker ett nystan till? Kanske har jag en knasig filosofi för att försvara min garnshopping..!?



Det blev iallafall en fluffig trekantssjal av tre av dem och jag har tänkt halvvantar till mina gröna tumvantar av det sista nystanet.
Det var faktiskt första gången jag stickade så här glest. 2,5:orna är som sagt mina favoriter och då fluffar det sällan..
Jag stickade sjalen slätstickad på rundsticka nr.9. Började med 5 maskor och ökade sedan i början och slutet av varje rätstickat varv. Mellan varje rm. gjorde jag ett omslag som jag sedan släppte på det aviga varvet. Första gången jag testade den tekniken. Kul :)

Inga kommentarer: