7 april 2016

Fix och trix

Härom kvällen fick min jacka några nya detaljer. Det är en p.o.p-jacka med löstagbart foder som jag köpte på blocket innan jul och kragen och ena halskanten blev väldigt knepig sedan jag tvättade den. Hmm, kanske kunde man sy på något band eller tyg för att dölja det? Med en bit mönstrat tyg från Panduro blev jackan vårfin. Jag sydde för hand och det tog sin lilla tid så det var kanske inte helt genomtänkt att börja på kvällen... Som tur var gick det vägen, så jag slapp gå utan jacka dagen därpå..
Mycket bättre, eller hur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var modigt av dig att ge dig på ett projekt som måste vara färdigt dagen efter så sent. Men fint blev det, riktigt vårfint.

med nål och tråd sa...

Snyggt jobbat. Fint när det skymtar en färgklick i jackan

Anonym sa...

Hej Emma,

Du är nominerad för april till det som fram emot hösten blir en röstning till Sveriges bästa DIY blogg. Jag skulle vilja skicka dig ett informationsmail om det så hör gärna av dig till mig på denna mail marknad@skapamer.se du kan också kika här http://www.skapamer.se/stickat-och-vrickat på din nominering.

Med vänlig hälsning
Tina Seger
Marknadsavdelningen
Skapamer.se