30 november 2015

Julmarknad

Återigen har det varit lite tyst här på bloggen och den här gången ser ni anledningen här. Julmarknad! Igår var jag med på marknaden på stallbacken i Örebro och det är till den jag har stickat och pysslat på sistone.
Den här trion med speldosor var populär... och fick nog dagens sötaste kommentarer. En liten tjej i kanske femårsåldern tittade och provlyssnade tillsammans med sin mormor och när mormorn tyckte att de kostade lite för mycket för att köpa så svarade tjejen 
- Men jag tror de är handgjorda! 
Ett gäng tvåändsttickade vantar och några handledsvärmare av mitt egenspunna garn.
Mysigast blir det när det börjar skymma. Som ni ser var det inget gnistrande vitt adventsväder, men det körs alltid dit små högar med snö som ändå skapar lite stämning. 

SÅ, nu är det fritt fram för att spinna 
och sticka precis vad jag vill!! Yay!

2 kommentarer:

ylva sa...

Åhh vilken underbar kommentar ! och klok. Jättefina/ personliga saker du gör hoppas att det fanns fler som uppskattade det handgjorda!

Anonym sa...

Söta speldosor! Och vantarna var jättefina. Det är väl kanske inte så lätt att konkurrera med fabrikstillverkade saker om folk bara ser själva produkten och inte ser att det är handgjorda, unika saker de har framför sig ...
I Halmstad (bor strax utanför) fick man till och med ställa in julmarknaden 1:a advent p.g.a regn och begynnande storm.