15 maj 2013

Balkongtider

Balkongen får ju inte glömmas bort även om den mesta växtligheten hamnar på lotten. I år provar jag vinbärstomater för första gången. Jag hittade dem hos Tant Grön i Vintrosa som är ett jättemysigt ställe ..om inte för att handla växter, så för att fika! Tomaterna ska bli många och storleken mindre än körsbärstomater. Spännande! Konserven jag planterat i har hängt med i många år och börjar bli både rostig och riktigt solblekt. Jag fick den och andra ett par andra stora konserver från pizzerian i mitt förra hus. Perfekta krukor!

1 kommentar:

Tyg och otyg sa...

Jag har också en liknande feferoniburk som jag snott utanför en pizzeria (om det nu räknas som stöld när den ställts ut tillsammans med diverse andra sopor). Jag förvarar plåtslöjdsgrejer i min; ståltrådsspolar och tänger och sådant.