3 december 2009

Stjärnfall i köket

Jag har snöat in på att vika pappersstjärnor! Jag har kallat dem bollar förut, men blev rättad ;) och kanske låter det lite finare med stjärnor... Jag har testat lite olika papper, men här är det en blandning av vanligt vitt A4 och en Gudrun Sjödén-katalog.
Härom kvällen var det pysselkväll med några från Kävestaklassen och då blev det några till köksfönstret. Imorn ska det julpysslas på jobbet så kanske blir det några fler då...

På stickfronten har det blivit några fler rutor...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig hur man gör dessa stjärnor, kan du förmedla det?

Vänliga hälsningar från Grebbestad
Maria R

emma sa...

Det gör jag gärna, men vet inte riktigt hur just nu... Jag lärde mig av Slöjdlena som tänkt lägga en beskrivning på sin blogg ..hint hint ;)
Jag har googlat lite och försökt hitta någon beskrivning, men inte lyckats. Funderar...
Emma :)

stickigt humör sa...

Visst påminner ditt tröjmönster lite om gamla testbilden på TV? Blir glad när jag ser den:)

ylva sa...

Ett tag sedan jag hälsade på. Blev liiiite avundsjuk på ditt fina garnskåp jag har en del under sängen andra nystan i en låda av trä typ Ikea. Har ingen aning om vad som finns längst ner och det blir oording bara jag tittar på den.... suck måste fixa en bättre lösning.

Naturlikt sa...

Jättefina stjärnor!! Jag gillar också att vika papper :) Har tyvärr inte sett någon beskrivning på dessa, men andra trevliga finns i boken "Origami-japanskt papperskonst" eller "Origami för barn" båda skrivna av Mari Ono

Katrina sa...

Ooh vilken häftig stickning! :D Bara hittade åt din blogg. Intressant! Sparas bland favoriter.