1 september 2009

Inspiration, garnbuffé och javisstja...

I lördags var jag i Linköping och såg Britt-Marie Christofferssons utställning på länsmuseet, snacka om härlig inspiration! Min kille verkade dock gilla filmen om Östergötlands ullspinneri bättre än själva stickningarna...
När vi sedan tittade förbi Garnverkets skyltfönster (de hade stängt - annars hade jag såklart gått in..) fick han däremot syn på en grovt stickad väst som han tyckte var snygg. Då slog det mig ..hmmm, har det inte stått "något västliknande" på min pågång-lista här på bloggen ganska länge...? När jag letade fram den visade det sig att det bara var trådfästning, lite virkning runt halskanten och att sy i knappar som var kvar att göra, så nu är den plötsligt färdig.
Garnet är loppisrester, mönstret är eget påhitt och stickorna är nr.9(!) ..stickSTORleken var nog det som fick den att hamna långt ner i korgen...
Man kan väl säga att det blir en viss skillnad på färgerna om man fotar ute eller inne...
Igår var det stickcafé på Hälls och det var garnbytardags! Bordet var minst sagt fyllt när vi dukat upp allt vi tagit med oss - se själva. Det jag hade tagit med mig gick åt och jag fick rött strumpgarn och grönmelerat silke med mig hem!!! Kalasbra!

5 kommentarer:

Sommarfröken sa...

Snygg väst och vackra färger! Ha det bra!/Sommarfröken

Efwa - Medea sa...

Visst var utställningen härlig. Jag var där i söndags och min man såg filmen flera gånger och var väldigt imponerad. =)
Västen ser jättemysig ut och vilket fint garn du bytte till.

Soffkompisen L sa...

Va fint det blev! :)

Anonym sa...

Vad fint det blev med lite tunnare kanter nedtill och upptill än vid knäppningen.

AnSa sa...

Får man nyfiket fråga hur länge det har varit stickcafé på Hälls?...nog för att det är lite sent att fråga nu, eftersom jag flyttat från Öret...men ändå...