15 augusti 2014

Vantar, vaxduk och blåbärssylt

Tvåändsstickat på stickor 2,5. Ljusgrönt garn från Ölands ullcenter, turkost från Kampes och petrolgrönt från hemslöjdens affär i Stockholm. Jag tror att det är till julmarknaden jag börjat sticka och jag tycker att vantar är en så bra mittemellanstickning, när man inte riktig vet vad man vill göra, men vill ha något för händerna.
Det har blivit några turer till blåbärsskogen den här veckan och när man sen ska provsmaka sylten, vad passar bättre än pannkakor och glass?
Och duken, jag gillar den. Ohlssons tyger har det här tyget i flera olika färger och det finns både som bomullstyg och "halvvaxduk". Tips!

2 kommentarer:

Karin-Ida sa...

Jättefina vantar! Jag har köpt en video att lära mig tvåändsstickning med, eftersom jag bor utomlands och det är stört omöjligt att finna en kurs i Sverige, som passar till då jag är hemma!

Liisa sa...

Älskar dina vantar! Toppen med tygtips :)