17 augusti 2014

Papperspyssel

I uterummet har vi en ljusslinga som går på solceller och jag har alltid tyckt att den lyst med så kallt, nästan blåaktigt sken. Igår tog jag av de vita nylonbollarna och vek pappersskärmar till den istället.
Jag använde den här beskrivningen, men hoppade över sista steget då man ska sätta ihop två "skärmar" till en diamant. Jag klippte ett litet hål och stack i lampan, sedan tejpade jag lite runt sladden för att den inte ska halka ur. Papperet köpte jag på lösvikt hos Panduro. Det är lite transparent och plastigt och passade väldigt bra till det här. Ett A4 räckte till två skärmar.
Nu hoppas jag att ljuset ska dämpas lite, måste bara att lägga den på laddning först.
Jazzbrädan har jag hittat på loppis och den stora ljusstaken hittade jag i fyndhörnan hos Lagerhaus.

1 kommentar:

Rumpetuss sa...

Snyggt med lampslingan!