5 augusti 2014

Fattigskogen


Härliga sticklägret i Fattigskogen, det var andra gången för mig i år. Under onsdagseftermiddagen rullade bilarna in på gårdsplanen en efter en och till sist var vi där alla 27. Det var både flera bekanta ansikten och flera nya. 
Stolarna, av varierade modeller och med diverse olika finesser, fälldes ut och vi slog och ner. Sedan flyttade vi runt på gårdsplanen efter solen och skuggan, fram till söndag lunch. Några åkte och badade, några tog en promenad och några var med på workshop. Alla gjorde som de ville.  
Jag som var så peppad på att börja sticka min lin-vitamin kom liksom aldrig igång fastän jag såg flera ha sina fina koftor på sig. Det blev istället en repris från fjol, jag köpte fint färgade fibrer av Amanda och fastnade vid sländan. 
Det blev garn som blev ett par handledsvärmare. Färgen hette Thunder och visst matchar de de mörka molnen rätt bra?
Det var som vanligt bussig stämning, och det bjöds på kunskaper i både nålbindning, frivoliteter och i att spinna på slända. Nålbindning har jag länge velat prova och Jenny lärde mig att komma igång. Spinnfebern spred sig och det var flera som provade sländor för första gången. 
Till slut kom jag ändå igång med min kofta i rött lingarn och det verkar bli en rolig stickning!
Med blåbärsriset runt knutarna så började jag varje morgon med att plocka en kopp till frukostfilen. Lyx!

Vi färgade garn också - det kommer mera..

4 kommentarer:

ylva sa...

Det ser helt underbart ut ! Lyx som sagt

Hedvig sa...

Amanda-ull är grejer det! :)

Emmas dagar sa...

Tack för ulltips! Jag är nyfiken på Manduzanas BFL :-)

Rumpetuss sa...

Vilken trevlig tillställning! Å blåbär till frukost, lyx på hög nivå!