8 augusti 2014

Färga och spinna

Tillbaka till Fattigskogen. Vi fick prova på att färga och det var premiär för min del ...förutom med Kool Aid hemma i micron en gång. Paulina från Garn och Mera hade tagit med ofärgade fibrer så jag köpte 100g merino/silke och färgade det i två olika färgblandningar. Färgen var Jeaba kallfärg som tagits med från Ateljé Norrgården i Granhammar. Det var superkul att färga och jag tycker att loppishärvorna med bergå-garn som jag hade tagit med blev finfina.
Jag fastnade som sagt vid sländan och det är nog fler än Christin som har foton som det här, där jag står med armarna i luften. Här sitter Jenny och Paulina och stickar.
50 g merino/silke blev ca 170-180 m garn.

Jag slutade inte spinna för att jag kom hem. Det jag hade kvar av Amandas fibrer, efter att ha stickat handledsvärmarna, delade jag upp efter färg och spann.
Nu ska jag nog sticka lite...

1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Det är helt magiskt att få se ull jag färgat bli till garn. Superfint!