11 juni 2018

Visser


Jag har stickat tröjan Visser av Anna Maltz. Den har varit klar ganska länge och som ni ser på bilderna så var det även ett tag sedan den blev fotad. Vitsippor och långbyxor känns avlägset i värmen vi har nu...
Hur som helst så var det här en rolig stickning med en smart konstruktion. Den stickas från sida till sida och ränderna övergår snyggt i muddarna när man plockar upp för dem. Jag gillar också ökningarna som ger känslan av en söm längs med axeln och ärmen. Jag har stickat min i garnet Zenta by Permin, som är en ull-silke-nylon blandning. Ett skönt garn som jag även stickade min Hitofude i.
Jag tyckte först att tröjan kändes lite kort, men eftersom den är stickad från sidan gick den bra att "hänga ut" när den var blöt.
Det enda tråkiga med den här stickningen var att jag lyckades vrida den när jag skulle sy ihop den i sidan, så det höll på att bli något av en Möbius-sjal ...men det kan jag ju knappast klandra någon annan för. 

Inga kommentarer: