28 mars 2018

Lyxigaste gympapåsen!

Jag hakade på ännu en teststickning och den här gången visade det sig vara en gympapåse! Beskrivningen är gjord så att man själv får välja om man vill sticka enfärgat, randigt eller precis hur som helst.
Jag valde precis hur som helst och började bläddra i böcker för att leta mönster. I Lena Nessles bok Sticka med färg och tradition, hittade jag några mönsterborder som jag valde att kombinera. Stjärnor från en ärm ifrån Mockfjärd och ett rutmönster från en ärm från Ovanåker fick blandas med en oxo-bord.
Gympapåsen fodras med en tygpåse och öljetter i de nedre hörnen ger stadga åt snoddarna. Just de detaljerna gör att den känns extra lyxig och jag har inga planer på att lägga svettiga gympakläder i den...

Påsen är stickad i bomullsgarnet Catania på stickor 3 och snodden gjorde jag i min i-cordkvarn i ett tunnare bomullsgarn.
Mönstret hittar du här bland Emma Anderssons andra fina mönster...
 Här är mönsterborderna jag använde.

3 kommentarer:

Handgjort av Vera sa...

Dwn blev verkligen jättesnygg!
Du är verkligen bra på att komvinera färger.
Har du några tips på hur man fodrar en stickad väska? Vet du om det finns några bra tutorials någonstans?

Handgjort av Vera sa...

Dwn = Den och komvinera = kombinera. :) stavning var visst inte min grej idag...

Barwitzki sa...

Super fint... jeg liker. Deilig mønster og herlige farger har du brukt.
Hilsen til deg. God helg. Viola