8 maj 2014

Utställning på Hallagården


I Lekhyttan mellan Örebro och Karlskoga ligger Hallagården och just där har jag en liten utställning med mina stickade påhitt. Mitt vardagsrum med tv, fåtölj, älghuvudet och några kaktusar möblerade jag in i en lite del av ladan som var precis lagom stor.
Pallarna kallar jag tre nyanser av björk. Hur mycket kan man vända och vrida på det och fortfarande kalla det björk? 
Den gröna sitsen som jag tänkt till den mittersta pallen passade inte så bra i verkligheten som i mitt huvud. Eftersom jag tyckte att det liknade en dart-tavla fick det bli det istället. Pilarna byggde jag om till små björkkvistar.
Inne i caféet kan man ta en tur med karusellen eller titta på några foton på annat jag stickar 
...medan man står i toakön.

Och vill man inte titta på stickat så finns det angoragarn och ull från gården kaniner till försäljning, gott hembakat fikabröd i caféet, blommor och en loppisbod och en himla trevlig katt att snacka med. 
Nu i början av sommaren har de öppet lördag-söndag 11-17, med extra öppet under kristi himmelfärdshelgen. Kolla in hemsidan och läs mer om vad som händer på Hallagården i sommar. Mina stickningar kommer att finnas kvar till mitten av juni.


 

8 kommentarer:

maria carlander sa...

Så himla coolt med utställning! Jag älskar din älg.

Emmas dagar sa...

Emma! Du är fantastisk!

ylva sa...

Man får leta efter en mer kreativ person än du. Så lekfullt , jag blir alltid så glad när jag ser på dina påhitt:-)

Anonym sa...

Underbart! Sånt här blir man så glad av! /Maria H

Manduzana stickar sa...

Men alltså, du är ju helt fantastiskt kreativ!

Ullfull sa...

Wow!!!

Anonym sa...

Vad häftigt det blev!

Linn H sa...

Fantastiskt!! :-)