29 maj 2014

Fågelbur

När jag var där i Stockholm såg jag inte bara dyra konvaljer utan även en fågelbur som var tänkt att ha blommor i (antar jag). Mitt försök att göra en egen slutade såhär. Lite lagom sned och vind, men jag tror nog att den klarar av en liten blomkruka. Kanske en luktärt.
Tråden är billig järntråd från Clas Ohlson och tunnare najtråd som jag hade hemma. Jag fotade tyvärr inget under tiden, men det första jag gjorde var att knyta ihop botten som ett fyrkantigt nät och varje knut fick en droppe lim för att det skulle bli lite stadigare. Sedan böjde jag en cirkel som var lagom stor för att passa botten och vek upp ändarna på nätet och vred dem runt cirkeln. När det då mest liknade ett runt grillgaller formade jag själva buren och sist fick den tunnare tråden bli de vågräta linjerna.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var den charmigast fågelbur jag sett! Och den blir säkert jättefin med blommor i.

Rumpetuss sa...

Superfin juh!! Inredning är som allra bäst när det är just lite snett och vint tycker jag!!!