11 maj 2014

Hallå posten?

Jag fick hemlispaket i veckan! 
Gosaker, silvergrått garn och maffigaste 250g-nystanet Cascade. I det här ruggiga vädret blev jag genast sugen att sticka en sjal av det! Jag hade inte listat ut vem det var som skämt bort mig med paket och inte ens den lilla fågeln på paketet fick mig att fatta 
...ganska korkat kan man tänka, för vilken fågel säger koko? När jag sedan vände på paketet och såg avsändarnamnet fattade jag - såklart att det var Dödergök, tusen tusen tack!!


Lite trist dock att paketet som jag skickat till Karin som är min hemlis inte har kommit fram :( 
Jag hoppas verkligen att det bara tagit en omväg och att det inte försvunnit med posten... 

6 kommentarer:

Dödergök sa...

Hej! Jag min klant glömde ju att lägga med brevet där jag skulle förklara mina lite kryptiska ledtrådar men du listade ju ur det ändå!

Anonym sa...

Men vet du. De två paketen jag fått från dig har varit så fantastiska så de väger lätt upp att posten slarvat. Vem vet, det kanske dyker upp ett paket om ett år eller två, när posten städat ur sina lastbilar. Det vore väl en alldeles fantastisk överraskning :)
Massor av kramar

Malin på Postnords Kundservice sa...

Vad tråkigt att läsa om ditt paket som inte har kommit fram som det ska. Har du ett kollinummer så att paketet går att spåra? Betalade du under 155:-för frakten skickades paketet med en brevtjänst som oftast inte har ett kollinummer så att man kan följa försändelsen.
Kontakta gärna någon av våra kundtjänster så hjälper vi dig med att ta reda på vad som hänt.

Paket som skickats med kollinummer/logistiktjänst:
Postnord Kundservice: Telefon: 0771-33 33 10, knappval 2. Vi har öppet 08:00-18:00 mån-fre.
E-post: kundservice.se@postnord.com

Paket som skickats med brevflödet:
Postens Kundservice: Telefon: 020-23 22 21 (knappval 1), Vi har öppet 08:00-18:00 mån-fre.
E-post: kundtjanst.privat@posten.se

Vänlig hälsning
Malin på Postnords Kundservice

Anonym sa...

Å i eftermiddags kom ett alldeles underbart paket som posten glömt på en hylla❤️

emma sa...

Yay, va bra, det hade varit så snöpligt slut annars..

Anonym sa...

Kul att se kommentaren från posttjejen!
Posten ser mer än man kan ana :-)
Tur paketet kom fram också - har också råkat ut för lååång väntan. Det paketet var spårningsbart och visade sig göra en Sverige runt turné...