7 juni 2010

Mr. Moose

Som ni kanske sett på de senaste bilderna har jag stickat ett älghuvud. Egentligen vet jag inte riktigt varför, eller så har jag bara inte funderat så mycket över det. Jag tror idén kom första gången i höstas när jag hade min utställning och min tupp snällt fick hänga på väggen - det brukar ju vara älghuvuden som får göra det ...och på den vägen är det.
Jag skar ut och tejpade ihop en stomme av frigolit och sedan stickade jag runt den - bättre förklaring har jag nog inte.
Ibland känner man att idéerna och maskorna bara stämmer och då är det extra roligt att bara hitta på. Så var det den här gången och jag är riktigt nöjd!

15 kommentarer:

Karin sa...

Helt fantasikt! Så roligt!

Emmas dagar sa...

Så kul! Jättekul! Och fin! :-)

ma sa...

Otroligt stilig! Betydligt snyggare än de vanliga.

annas alster sa...

Du är rolig! Och vad välgjord den är!

Pysselfarmor sa...

Den var rolig och söt...om nu en älg kan vara söt!
Jag gör ett inlägg om din fina älg och skriver även om Shauna Richardsons virkade djur på min blogg.

Stina sa...

Den påminner mig om Kalikås älghuvud, sydd i plysch, som var populär på 80 -talet. Jättefin!

Majstess sa...

Men gud vad häftig!!!

Annelie sa...

Helt underbart! Faktiskt det enda sorts älghuvud jag skulle kunna tänka mig att ha på väggen.

Emilia sa...

Häftig!

Anna sa...

Den är superfin! En trofe som inte behövde jagas för att komma upp på väggen.. ^^

Matilda sa...

hahahaha

Pixi sa...

Jisses ,så perfekt!! Gud vad du är duktig!!=)

Kajsa sa...

Helt makalöst! Vilken otrolig förmåga att förverkliga en vrickad idé!

bokstickan sa...

Helt underbar!

VirkStina sa...

Haha,så cool!