26 juni 2008

Ful men smart


Det råder väl ett mer eller mindre uttalat hjälmtvång på mitt jobb. Åtminstone en stark önskan från vår chef. Vi cyklar väldigt mycket och de senaste åren har den skett en del vurpor – de flesta utan hjälm. Idag myntades uttrycket ”ful men smart” för det är väl det man är med hjälmen på. Sedan jag drog i backen sitter hjälmen på huvudet och det hoppas jag att den ska fortsätta göra…
Särskilt snyggt är det när håret sticker upp va? Appropå snyggt var jag inte helt nöjd med knapparna på babytröjan så innan jag skickade den var jag tvungen att byta ut dem. Bättre va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vadå ful?

Tycker du har en snygg hjälm, om det inte är ljuset som gör det. Kan ej uttala mig om hur den gör sig på ditt huvud av den där bilden, men säkert ser det helt ok ut. Bättre en ett krossat huvud i alla fall.

Skulle man själv vara lika duktig med hjälm, men nej. Tränar jag så åker den alltid på, men skall jag bara en par km till butiken så blir den ofta kvar på hyllan. Skyller på att det är så kort väg och att jag cyklar försiktigt.Och så orkar jag inte springa in efter hjälmen sen mera vid cykeln.