7 september 2016

Stril med stil

Jag har börjat sticka koftan Stril med stil av Pinneguri, Ann Myhre. Efter alla strumpor var jag sugen på en större stickning och av allt garn som blev över när jag stickade 40års-koftan tänkte att det skulle få bli en kofta till mig. Tillsammans med andra tweedrester av likadant garn, från Magasin duett , hoppas jag att det ska räcka. Det bruna nystanet var ett felköp sedan tidigare och jag var lite osäker på om jag skulle ta med det, men nu när jag kommit en bit är jag nöjd med det. Koftan stickas uppifrån och ner och de flesta ökningarna på oket sker i blombården, vilket gör det lite svårt att se storleken förrän man är förbi den. Jag hoppas verkligen att den kommer att passa!
Tittar man noga, ser man pärlorna i mitten av blomman. 
Stickningen har följt med på barnvagnspromenaderna, så när Ester sovit och solen skinit har jag stickat nåt varv här och där..

Inga kommentarer: