20 juli 2015

Tysklandstofflor

Jag tar nästan alltid på mig tjocksockar när jag ska sova och redan första dan på vår tvåveckors bilsemester upptäckte jag att jag inte packat ner några. Va!?
Första stopp var Berlin och jag måste alltså hitta en garnaffär. Ja, jag hade ju såklart redan kollat upp var de fanns
...att det sen kom sig att vi hamnade i en helt annan och att jag där hittade broschyren om handarbetsmässan är en senare historia.
Hur som helst, jag var tvungen att göra något att ha på fötterna och jag virkade mig ett par tofflor genom Tyskland.
Om jag förstår banderollen rätt så heter garnet ggh Mussante och innehåller det mesta - ull, viskos, nylon, angora och cashmere. Virknålen var nr.3.
Jag virkade dem parallellt för att de skulle bli lika. Jag virkade runt runt från tån och när jag kommit knappt halva foten virkade jag resten av sulan och sedan fortsatte jag runt sulan och uppöver foten. Hälarna fick en liten flärp.
Spontant och improviserat, men jag gillar dem!

5 kommentarer:

Iréne JB sa...

Superfina! Såna där vill jag också ha :)

Iréne JB sa...

Superfina! Såna där vill jag också ha :)

Emilia sa...

Härliga! Tur att det finns garnaffärer till hands lite varstans ;)

Christel Wijk sa...

De var ju för läckra, så bra att du hittade en garnaffär

Rumpetuss sa...

Men vilka fina tofflor!