24 juli 2015

Textil Art Berlin

Vi har bilat till Italien i sommar och på vägen var första stopp, efter en natt hos kompisar i Lund, en dag i Berlin. Jag hade kollat upp ett par garnaffärer på Knitmap men kom aldrig så långt för i en liten butik med konsthantverk hittade jag ett kort med adressen till en annan garnaffär som låg alldeles i närheten. Där köpte jag garnet till tofflorna och när jag precis var på väg ut ur den fick jag se en färgglad broschyr på en bänk. Textil art Berlin, precis den helgen då vi var där, till och med samma dag! Jag hittade en hemsida på engelska och det verkade vara nåt för mig. Min sambo hade läst om en utställning som han ville se, så vi delade på oss. Efter lite letande hittade vi skolan där varenda klassrum var fyllt med utställare och försäljare och han släppte av mig där.
Mycket var inriktat på broderi och lappteknik, men det fanns knappar, band, garn, fibrer ...typ allt.
Försedd med karta var det bara att börja leta sig fram...
En cool bonad med Kermit och döskallar.
Ett helt rum med fina gamla knappar och band! 
Svårt att bestämma sig...
Tyska damer och pustar ut och kollar igenom dagens köp.
...och den här tanten var jag tvungen att smygfota, 
kolla in frillan!
Det blev lite shoppat.. Ett fint kort från en av utställningarna, ull att spinna, minitrådrullar som kanske blir örhängen och två meter band.

1 kommentar:

Rumpetuss sa...

Vilken mysig utställning du hittade!! Älskar damen med coola frisyren!!