26 september 2014

Karamellvantar

Redan när jag la upp maskorna till de här vantarna tänkte jag på godis, jag tyckte att de var karamelliga. 
Sen hittade jag godisarna som jag hade tänkt på och man får väl säga att färgerna stämde rätt bra? 
De är tvåändsstickade med tvåtrådigt ullgarn på stickor 2,5 och den här gången fick fyra färger vara med. 
Jag nystade färgerna två och två och stickade två varv med varje nystan. Om varje karamell är en maska, ser en förstoring ut så här.
...ja, att fota godis i daggblött gräs var väl halvsmart, det blev både kladdigt och gräsigt. 

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbara! Både vantar och bilder!

Emilia sa...

Verkligen karamelliga och superfina!

Mimmi sa...

Karamelligt så det förslår - UNDERBART!

Skrattade gått och kladdet och gräset. ;-)

Ha en skön helg!

/Camilla J

ylva sa...

Så goda de ser ut ! MUMS!Blev också lite fnissig när jag läste om kladdiga godisar :)

Otaliga projekt sa...

Du är ju bara helt enkelt bäst!

marremorr sa...

Superläckra vantar!! Vilka härliga nyanser!=0)

Cecilia N sa...

De godisarna är ju så goda!
Fnissade glatt åt hur du visade mönstret.

Fina vantar!

Christel Wijk sa...

Vilka härligt karamelliga vantar. Garnet är jättefint.

Rumpetuss sa...

Vilka härliga vantar! Blir alldeles glad av dem!!

Manduzana stickar sa...

Så sjukt snygga vantar!

Sussie sa...

Hej, ursnygga vantar, kan man få köpa ett par? Gärna de rosa godisvantarna eller de blå/gröna.

Med vänlig hälsning Sussie