26 april 2010

Kallt om fingrarna - men jag är glad ändå!

Halvvantarna i bomullsgarn är klara och jag är nöjd och glad. Bladmönstret har jag hittat på en kofta i boken Dikt i maskor. Maskantalet är påhitt ..så därför har det hänt lite på vägen. Jag började glatt med 68m på stickor 2,5, men det verkade på tok för stort så efter mudden minskade jag till 60m och stickor 2,0. När den första var klar tyckte jag att den blev lite kort i skaftet så jag plockade upp maskor (nu återigen 68) i uppläggningsvarvet och drygade ut dem med lite slät- och mosstickning. Nöjd!
Tanken var från början att det skulle bli hela vantar, men jag tyckte att pärlmönstret hamnade mer rätt för ett par halva. Det är ju oftast just om fingrarna man fryser och nu är de ju de som sticker ut...jaja..det blir väl varmare ute snart.
Jag fick en fråga på hur man stickar slätstickning med pärlor - det kommer ett svar..

När jag skulle ta bilderna insåg jag att jag var väldigt hemvävd den da'n i både hEmmagjord kofta, pulsvärmare och vantar..

3 kommentarer:

Lisa sa...

Men! Jag känner ju igen dig! :)
Klickade mig runt bland lite stick- och virkbloggar och hamnade här. Efter att jag tittat runt på dina fantastiskt fina grejer en stund fick jag syn på din profilbild och jag är rätt säker på att vi har gått samma lindykurs! Typ senast på Swingin' Spring, och Vinterlägret i år också tror jag. :)
Hur som helst, du är otroligt duktig! Helt grymma grejer. Jag lär återkomma. Och vi ses säker på något annat lindyläger framöver! Då får jag ge mig till känna. ;)

Emilia sa...

Fina!

Matilda sa...

Vackert, vackert :)